Gól Realu Madrid z offsidu, kompenzácia... Rozhodca z Milána spomína na potýčku s obrancom Realu

v kategórii: Futbal autor: Filip Čanda 0

Finále Ligy majstrov v roku 2016 nepatrilo medzi škandalózne či sporné z pohľadu rozhodnutí hlavného arbitra. Jednej chyby sa predsa len dopustil.

Vtedy medzi Realom Madrid a Atléticom Madrid na milánskom San Sire to bolo extrémne vyrovnané finále. V prvom polčase pomerne skoro otvoril skóre Sergio Ramos, keď jemne tečoval hlavičku Garetha Balea. Spomalené zábery ukázali, že Ramos sa veľmi tesne nachádzal v postavení mimo hry. Po rokoch o tom otvorene hovoril aj anglický rozhodca Mark Clattenburg, ktorý v ten májový večer pískal finále Ligy majstrov.


"V tom finále dal Real Madrid gól na 1-0, ale ten gól bol z tesného postavenia mimo hry. Uvedomili sme si to v polčase. Bolo to veľmi tesné, no môj asistent pochybil," priznal pre Daily Mail chybičku Clattenburg. V druhom polčase sa akoby anglický hlavný rozhodca rozhodol svoju chybu mierne kompenzovať. Takmer okamžite po zmene strán zapískal penaltu po zákroku Pepeho na Fernanda Torresa.

"Toto nikdy nemôže byť penaltový zákrok, Mark!" kričal naňho v perfektnej angličtine Portugalčan Pepe. "Váš prvý gól nemal ani len platiť," reagoval vtedy Clattenburg a Pepe stíchol. Griezmann nariadenú penaltu nepremenil, no Atlético vyrovnalo a v penaltovom rozstrele uspeli Los Blancos. "Možno sa to zdá zvláštne, že dve chyby znamenajú správne rozhodnutie. Hráči s tým nesúhlasia, my to vidíme inak," priznal Clattenburg, že s penaltou v prospech Atlética neváhal práve kvôli gólu Realu Madrid z prvého polčasu.


V predĺžení sa ešte raz dostal do potýčky s Pepem, ktorému ukázal nevšedné gesto s jazykom. "Pepe sa na mňa dvakrát pokúšal nahrať červenú kartu pre hráča Atlética. Iní by na to skočili, ale ja nie. Nebol to náročný zápas a i tak to taký hráč ako Pepe svojimi akciami mohol zmeniť. Podobnému hráčovi nikdy nemôžete veriť," spomína ešte Clattenburg.