Tímy Formuly 2 kompletizujú jazdecké zostavy

v kategórii: Motoršport autor: Matúš Pavlík 0

Spolu so sezónou Formuly 1 sa blíži aj nový ročník Formuly 2. Túto juniorskú súťaž postretlo v zime viacero zmien, tie sa týkali aj jazdeckého a tímového obsadenia.

Minulú sezónu absolvovalo desať tímov a tento počet sa meniť nebude. Nováčikmi budú britský tím Carlin a český Charouz Racing System. Štartové pole opúšťa stajňa Racing Engineering, španielske zoskupenie bude od novej sezóny súťažiť v rámci európskej série vytrvalostných pretekov. V novom ročníku neuvidíme ani taliansku stajňu Rapax. Ich nástupcom sa mal stať tím Fortec Motorsport, no ani ten napokon neuvidíme, keďže britský tím nedokázal pre svoje účinkovanie zohnať sponzorov. V poli ostáva aj tím Russian Time, obhajca triumfu v pohári konštruktérov pôvodne nemal v novom ročníku súťažiť, no svoje rozhodnutie napokon zmenil.

Formulu 2 opúšťa aj niekoľko vlaňajších jazdeckých osobností. Tou najväčšou je majster sveta Charles Leclerc, ktorý už bude hájiť farby tímu Alfa Romeo Sauber v F1. Presúva sa aj tretí muž vlaňajšieho poradia Oliver Rowland, ten od novej sezóny skúsi vytrvalostné preteky a post rezervného jazdca Williamsu. Z najlepšej desiatky vlaňajšieho poradia neuvidíme ani Japonca Nobuharu Matsušitu, ktorý sa presúva do japonskej Super Formuly. Rowlandove kroky do vytrvalostných pretekov napodobnil Francúz Norman Nato.

Russian Time

Obhajcovia konštruktérskeho titulu z tímu Russian Time sa budú v tejto sezóne koncentrovať na jazdecký triumf pre ich jednotku Artema Markelova, pre ktorého to bude konečná šanca zaútočiť na miesto vo Formule 1. Chrbát mu bude kryť 20-ročný rodák z Osaky Tadsuke Makino, pre ktorého bude táto sezóna najmä o zbieraní skúseností. Vlani bol v európskom šampionáte F3 pätnásty, takže sa nejedná o práve najsilnejšiu náhradu za Lucu Ghiotta, ktorý prestúpil do tímu Campos.

Prema Racing

Druhá najlepšia stajňa minulej sezóny vstupuje do tej novej s úplne novou jazdeckou dvojicou. Ani jeden z dvojice Sean Gelael – Nyck De Vries ale nie je žiadny zelenáč. Obaja v F2 pôsobili už vlani a obaja majú len tie najvyššie ambície. V tíme nahradia vlaňajšieho šampióna Charlesa Leclerca, ktorý začne svoju púť za hviezdnymi zajtrajškami v tíme Alfa Romeo. Antonio Fuoco pokračuje v F2, avšak bude hájiť farby tímu Charouz Racing System.

DAMS

Francúzske zoskupenie sa mohlo stať veľkým favoritom sezóny, v prípade. Tímovou jednotkou mal byť Nicholas Latifi, ktorý mal patriť k najväčším vyzývateľom Artema Markelova v boji o titul majstra sveta. Napokon ale dal prednosť pozícii testovacieho jazdca Force Indie a popri tom v F2 pretekať nebude. Tím tak ešte definitívne neoznámil ani jedno meno. V každom prípade čaká nástupcov Latifiho a Olivera Rowlanda veľká výzva.

ART Grand Prix

Postupne sa dostávame k tímom, ktoré do novej sezóny nasadia superhviezdy juniorských sérii minulej sezóny. Francúzske zoskupenie vstupuje s čisto britskou dvojicou, ktorá má parádne životopisy. Bude zaujímavé sledovať ako bude medzi sebou vychádzať dvojka George Russell – Jack Aitken. Vlani bok po boku vo farbách ART opanovali šampionát GP3, pričom vyšiel víťazne Russell. Teraz môže napodobniť vlaňajší počin Charlesa Leclerca a ako úradujúci šampión GP3 triumfovať aj v F2. Oboch môžeme zaradiť do okruhu spolufavoritov. Sú za obstojnou náhradou za Alexa Albona a Nobuharu Matsušitu.

Arden

Výkony milionárskeho syna Seana Gelaela a Normana Nata vlani stačili na šieste miesto v pohári konštruktérov. Kľúčom k zlepšeniu sa môže stať zmena jazdeckej zostavy. Britský tím sa bude spoliehať na nemecký talent menom Maximilian Günther. Tento 20-ročný bývalý druhý i tretí muž európskej F3 patrí k nastupujúcej generácii mladých nemeckých jazdcov. V novej sezóne F2 je zatiaľ jediným zástupcom svojej krajiny. Jeho kolegom bude ďalší mladý japonský jazdec Nirei Fukuzumi, tretí muž hodnotenia GP3 za Russellom a Aitkenom. Krajina vychádzajúceho slnka mala vlani jedného silného zástupcu v podobe Nobuharu Macušitu, v nadchádzajúcej sezóne má zatiaľ dvoch.

MP Motorsport

Sérgio Sette Camara a Jordan King vlani tím potiahli na siedme miesto pohára konštruktérov. V novej sezóne ale vo farbách holandského tímu súťažiť nebudú. Brazílsky jazdec ale bude pokračovať vo Formule 2, dohodol sa totiž na spolupráci s tímom Carlin. 24-ročný Angličan King opúšťa starý kontinent a skúša šťastie v americkej IndyCar. MP má za nich zatiaľ len jednu náhradu, je ňou švajčiarsky mladík Ralph Boschung.

Campos

Španielske zoskupenie zažilo počas minulej sezóny slušnú jazdeckú divočinu, keď sa v kokpitoch ich monopostov postupne vystriedalo až šesť pilotov. Najstabilnejším článkom bol vyššie spomínaný Ralph Boschung, ktorého posledný víkend vystriedal Lando Norris. V druhom aute tímu sa postupne objavili Stefano Coletti, Roberto Merhi, Robert Visoiu a Álex Palou. V novej sezóne verí tím vo väčšiu stabilitu, ktorú má reprezentovať štvrtý jazdec a hviezda minulej sezóny Luca Ghiotto. Jeho tímového kolegu tím zatiaľ neurčil.

Trident

Aj tento tím vlani vystriedal viacero pilotov, no tí sa spolu zložili len na deväť bodov, čo znamenalo posledné miesto v pohári konštruktérov. Stálicou bola tímová jednotka Nabil Jeffri, ktorý odjazdil všetky preteky, pripísal si ale len dva body. O máličko úspešnejší bol Sergio Canamasas, ktorý ale po štyroch podujatiach prestúpil do tímu Rapax. Nahradil ho Roberto Merhi, toho však v Jereze musel zastúpiť René Binder. Do novej sezóny verí tím v lepšiu stabilitu, ktorej zárukou má byť americko-indická dvojica Santino Ferucci – Arjun Maini. Dvojica juniorov tímu Haas F1 tak bude bojovať nielen o priazeň šéfov tímu Trident.

Carlin

Jeden z nováčikov štartového poľa vstupuje do premiérovej sezóny s mocným mladíckym jazdeckým duom. Lando Norris je pre fanúšikov juniorských súťaží známa firma, vlani opanoval šampionát Formuly 3 a je považovaný za jeden z najväčších talentov súčasnosti. Pozorne ho budú sledovať aj jeho šéfovia z tímu McLaren, ktorí do neho vkladajú veľké nádeje. Skvelú povesť má aj jeho tímový kolega Sérgio Sette Camara. Tento 19-ročný rodák brazílskeho Belo Horizonte jazdil v F2 už vlani. Najcennejším triumfom bolo víťazstvo v šprinte v Spa. Do poslednej zákruty viedol aj prestížnu Veľkú cenu Macau, no tú do víťazného konca dotiahnuť nedokázal.

Charouz Racing System

Ďalší nováčik roštu, český tím Charouz určite nechce byť do počtu. Veď má za sebou veľmi úspešnú dvojročnicu v svetovej sérii Formuly V8 3,5. Tu získal najprv titul vicemajstra, vlani už hodnotenie konštruktérov ovládol. Úspešný rok okorenil Pietro Fittipaldi jazdeckým titulom. Ani on, ani jeho vlaňajší tímový kolega René Binder však za tím jazdiť nebudú. Tím na základe dohody s akadémiou Ferrari pritiahol do svojich radov Antonia Fuoca. Jeho kolegom bude ďalší vlaňajší jazdec seriálu F2, Švajčiar Louis Delétraz.